23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop går frem trods færre reklamer

Konkurrenten Dansk Supermarked bruger næsten dobbelt så mange penge på reklamer som Coop.

Nye tal fra TNS Gallup viser at Coop i de første 10 måneder af 2014 har brugt 221 mio. kr. til markedsføring via blandt andet tv, dagblade og bannerannoncer. Det skriver Dansk Handelsblad.

Det står i kontrast til forbruget hos konkurrenten Dansk Supermarked, som i årets første 10 måneder har brugt hele 406 mio. kr.

– Det er korrekt, at vi i Coop har været tilbageholdende med reklameforbruget i 2014. Året har været karakteriseret af formulering af ny strategi og retning for både Coop og flere af kæderne. Derfor har det ikke givet mening at satse kraftigt på markedsføring i år. Vi kan med glæde konstatere, at vi alligevel har formået at øge markedsandele hen over året, siger kommunikationsdirektør Karin Hindkjær.

Læs mere i Dansk Handelsblad fredag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web04